UWAGA. Ten serwis wykorzystuje pliki cookies (tak zwane "ciasteczka"). Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy tutaj.
Omawiana zabawa wymaga ścisłego nadzoru osób dorosłych ponieważ musi odbywać się na świeżym powietrzu. Jeśli organizujemy ją w szkole, to tylko w dużym pomieszczeniu pozbawionym sprzętów. Najłatwiej zorganizować ją na terenie asfaltowym lub ziemnym pozbawionym trawy i innych roślin.
Przygotowanie zabawy rozpoczynamy od narysowania kredą na podłożu tarczy, która składa się z trzech okręgów. Pierwszy okręg powinien mieć około półtora metra średnicy. Pozostałe dwa muszą być proporcjonalnie mniejsze. W samym środku zaznaczamy punkt. Ma to być po prostu tarcza. Około dwa metry od granicy tarczy zaznaczamy linię startu. Każde dziecko staje na tej linii i określa według własnego uznania ile kroków potrzebuje, aby znaleźć się w centrum tarczy. Następnie prowadzący przewiązuje dziecku oczy ustawia na linii startu i prosi, aby dziecko poszło do środka tarczy. W każdej chwili uczestnik gry na orientację musi być asekurowany przez osobą dorosłą. Gdy dziecko uzna, że doszło do środka tarczy mówi: „trafiłem!” Wtedy zdejmujemy opaskę z jego oczu i oceniamy. Jeżeli jedną nogą dotyka środkowego punktu wówczas uczestnik otrzymuje 10 punktów. Jeżeli jest w najmniejszym kole, ale nie dotyka środkowego punktu wówczas cenimy to na osiem punktów. I tak dalej. Im większa odległość od koła tym mniej punktów. Można jeszcze bardzie skonkretyzować zasady gry. Na przykład uczestnik zabawy otrzymuję więcej punktów, jeśli żadną nogą nie dotyka linii albo dotknięcie jednej z linii okręgu daje tyle punktów jakby stanęło się pomiędzy nimi.
©Copyright gluza.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. Zakaz kopiowania i publikacji w jakiejkolwiek formie. ⇒ Regulamin serwisu ⇒ Polityka prywatności ⇒